1028 Budapest, Kossuth L. u. 15-17. | Titkárság: 275-7935 | Tanári: 397-4468 | Gazdasági iroda: 275-7938
Igen. Ez azt jelenti, hogy a testvéreket rendszerint fel szoktuk venni, de nem jeleni azt, hogy minden testvért automatikusan felveszünk. Lehet olyan helyzet, hogy nem sikerül olyan bizalmi kapcsolatot kialakítani az iskola és a család között, ami arra késztetné az iskolát, hogy a család következő gyermekét is felvegye. Ilyen szempontból az, hogy az iskolának vannak tapasztalatai a családról, hátránnyá is válhat.
Igen, nagyon örülünk, ha régi diákjaink szülőként visszatérnek hozzánk. Ez az előny azonban az ő esetükben sem jelent garanciát a felvételre, az ő helyzetüket úgy kezeljük, mint a testvérek helyzetét.
Igen. Már több, mint tíz éve több gyerek jelentkezik Waldorf-óvodából, mint ahányat fel tudunk venni, ezért nem tudunk minden Waldorf-óvodást felvenni.
Az első osztályba jelentkező testvérek száma évről évre változik, az elmúlt években 17, (2013), 18, (2014), 12 (2015), 16 (2016), 21(2017) volt ez az adat.
Ehhez jönnek még a régi diákjaink gyermekei, akik évente 1-2 helyre jelentkeznek be. (Ez talán nőni fog.) Látszik, hogy átlagosan 10-12 szabad hely van évente.
Nincs. Az iskolát fenntartó alapítványhoz két óvoda is tartozik, de minden intézmény önálló egységet képez, a gyermekek felvételét az óvodák és az iskola is saját jogkörben tartja.
Igen, van, de minimális. Szinte minden évben előfordul egy-két ilyen eset.
Mindenképpen! A jelenlegi helyzetben ez a felelős viselkedés. Egyetlen gyerekről sem tudhatjuk a felvételi folyamat elején, hogy biztosan felvételt fog nyerni. Előállhat az az eset, hogy elutasítást kap és minden más helyen már lejárt a felvételi jelentkezés határideje. Az így kialakuló bizonytalanságot a gyermek sínyli meg leginkább.
Az iskola jelenlegi helyén nem lehet olyan méretű épületet felépíteni, amiben elférne két párhuzamos évfolyam. Új helyre egyelőre nem tervezünk költözni.
Nincs várólistánk. Nem pontozás alapján kerülnek be a gyerekek, ahol lehetne látni, hogy ki lenne a következő a pontszámok alapján.
Nem. A felvételi folyamat lezárultával, a felvett családokkal egyeztetjük, hogy mennyivel fogja a család segíteni az iskola költségvetését. Előre ezt nem kérdezzük, így ez nem befolyásolja a pedagógiai döntést.
DE! Az iskola költségvetését a szülői támogatások nélkül nem tudja az alapítvány finanszírozni, így nagyon fontos, hogy az anyagi vonzatokat minden szülő előre és felelősen mérlegelje.
A felvételnél a gyermekek iskolaérettségét vizsgáljuk és azt figyeljük meg az ismerkedés során, hogy miként viselkedik közösségben, hogyan alkot önállóan.
A gyerekekből csoportokat alkotunk, ezeket a csoportokat hívjuk be péntektől vasárnapig. A gyerekek egy mesés játékon vesznek részt egy tanár vezetésével, miközben minden gyerek viselkedését figyeli egy-egy tanár a háttérből. (Mint a játszótéren a szülők, miközben a gyerekek játszanak.) Ezt követően egyéni rajzos feladatokat kapnak.
A szülőkkel egyéni beszélgetéseket folytatunk mindeközben.
Ez elvileg lehetséges, van is rá példa minden évben, de a zsúfolásig telt osztályok és a ritka kilépések miatt nem nagy az esély.
Nem, ezekre az estekre kimondottan a szülőket várjuk, ilyenkor felnőtt nyelven beszélünk felnőtt kérdésekről.
Minden új osztály névsorát azok a tanárok állítják össze, akik a felvételi folyamatban aktívan részt vesznek, látják a gyerekeket. Ennek a csoportnak tagja a leendő osztálytanító, de nem egyedül dolgozik.