1028 Budapest, Kossuth L. u. 15-17. | Titkárság: 275-7935 | Tanári: 397-4468 | Gazdasági iroda: 275-7938

Az SzJA 1%-át adományozza a Török Sándor Waldorf-pedagógiai Alapítvány javára!

Adószám: 19008343-2-41

Az Alapítványt a 80-as évek végén olyan személyiségek hozták létre, akik a Waldorf-pedagógia szellemi forrása és a tanszabadság iránt elkötelezettek voltak. Vekerdy Tamás, Makovecz Imre, Székely György, Szilágyi Péter, Jakab Tibor és mások tevékeny részt vállaltak Közép-Kelet-Európa rendszerváltás utáni elsô Waldorf-iskolájának létrehozásában.

Az Alapítvány fenntartója a Pesthidegkúti Waldorf Iskolának, a Török Sándor Waldorf Óvodá­nak, Galagonya Waldorf Óvodának és a solymári Waldorf Pedagógiai Intézetnek (Tanárképzés) is.

***

Az 1% felajánlása nem kerül semmibe, nem képez plusz kiadást, de nagyon sokat segít!

A nyilatkozat letölthető innen.

Támogatását köszönjük!

Fényképalbum a ParenTED No.11 estről:

KATTINTS IDE!

Fotók: Pásztohy Tamás

Video: Karakai Áron és Solt Mátyás

Vágó: Pokorni Barnabás

 

 

Kulcsár Gábor: Miért fontos, hogy a béka túlélje?
osztálytanító, a Waldorf Pedagógiai Intézet vezetője
A Waldorf-tanárképzésen tanítóként az akarat művészeinek kell lennünk: hiszen az a feladatunk, hogy a fiatalokban az önálló akaratot felkeltsük.
Miért hallatlanul izgalmas ebben a folyamatban részt venni? Mire vállalkoznak ma a tanárképzés hallgatói és az őket tanítók?


Káldi Emese: Kiterjesztett valóságunk – avagy sétálj velem Budapesten!
az ImagineBudapest alapítója
Szerelmes andalgás? Egészségügyi penzum? Sietős léptek hétköznapunk helyszínei között? Egyik sem! A tematikus városi séta kikapcsolódás, feltöltődés és tanulás, az érzékelés kiteljesítése és az elme pallérozása egyszerre. Összefüggések felfedezése a részleteken keresztül éppen ott, ahol mindennapjainkat töltjük – az olykor szeretett, de még gyakrabban utált városban, amelynek akarva-akaratlanul részei, formálói vagyunk, és mostantól talán tudatos élvezői is lehetünk! Indulhatunk?


Molnár Csaba: A pénz nem boldog itt? – Alternatív üzleti modellek, változó paradigmák
közösségfejlesztési vezető, MagNet Bank Zrt.
Mi történik, ha mindannyian üzleti döntéshozóként is tekintünk önmagunkra? Mit mond rólunk a kapcsolatunk a pénzzel – amikor és ahogyan költjük, amikor befektetjük, megtakarítjuk, vagy támogatásra fordítjuk? Amikor kiemelt céllá tesszük, vagy épp ellenkezőleg, elutasítjuk?
Ennek a kapcsolatnak a tudatosítása nem csak a személyes életünket és döntéseinket befolyásolja, változtathatja meg…

ParenTED No. 12

2018. március 1., 18 óra

 

JEGYRENDELÉS

Karakai Gábor 

kávégépész
“Van lefőzve.” - Út a presszókávéhoz, út a szép gépekhez
 
Mit talált fel Achille Gaggia 1938-ban? Mit tett ehhez hozzá a 60-as évek olasz formatervezése?
És miért jó mindez nekünk? 
 
gabor portrait edit 2
 
 
Purebl György
pszichiáter, a Semmelweis Egyetem Magatartástudományi Intézetének igazgatóhelyettese
Mit üzen nekünk a Nap meg a Hold - no meg a muslicák? - Alvás és egészség

Miért kap valaki Nobel-díjat, ha egész életében muslicák párzási szokásait kutatja? Igaz-e, hogy a csillagászati ritmusok a génjeinkben vannak? Lehet, hogy a kialvatlanság hizlal? Az előadásban áttekintjük azt, hogy az alvás és a biológiai ritmusok kutatása hogyan értékelődött át a tudomány szemében és jutott el az ezoteria bélyegétől a Nobel-díjig - miközben a kutatók nem változtak. 

Purebl shirt smi1
 
Bognár Péter
költő, filológus
Digitális filológia

Az előző információs forradalom, a reneszánsz, nagy változást hozott az információkezelés terén: megjelent a nyomda és a könyvtár. A mostani hasonló kérdésekre keresi a választ.
A digitális technológia minden korábbinál nagyobb mennyiségű tartalmat képes hozzáférhetővé tenni, de hogyan tekinthető át ez az egyre növekvő információmennyiség?
 
Bognár Péter1
 
 

Kedves Szülők, Diákok, Tanárok!

Várunk Benneteket szeretettel a 12. ParenTED rendhagyó szülői estünkre.

ParenTED No. 12

Keresés

naptár

További olvasnivaló